|
Gegevens invoeren in database doormiddel van een Submit button Posted: 16 Feb 2010 12:05 AM |
Beste lezer,
Ik ben vrij nieuw met het programmeren in ASP .net en ben op een probleem beland. Na uren research gedaan te hebben heb ik maar besloten om jullie hier mee lastig te vallen aangezien ik denk dat er een vrij simpele oplossing voor is ;)
Ik maak gebruikt van Visual Studio en heb een ASP.Net Web Site aangemaakt. Vervolgens heb ik een pagina gemaakt waar je gegevens uit een database kan zien door middel van een GridView. Nu is mijn bedoeling dat onder deze GridView een Inputfield is en een Submitbutton waarmee je dus dingen kan toe voegen in deze Gridview. Echter weet ik niet hoe ik verder moet buiten het slepen van een Button en een Textboxt om.
Dit is de code die ik in me hoofdpagina heb:
<%@ Page Language="C#" MasterPageFile="~/pvb.master" AutoEventWireup="true" CodeFile="products.aspx.cs" Inherits="_Default" Title="Untitled Page" %>
<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="ContentPlaceHolder1" Runat="Server">
<br />
<asp:GridView ID="GridView1" runat="server" AutoGenerateColumns="False" DataSourceID="SqlDataSource1">
<Columns>
<asp:BoundField DataField="id" HeaderText="id" SortExpression="id" />
<asp:BoundField DataField="naam" HeaderText="naam" SortExpression="naam" />
<asp:BoundField DataField="bericht" HeaderText="bericht" SortExpression="bericht" />
</Columns>
</asp:GridView>
<asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource1" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:ConnectionString %>"
SelectCommand="SELECT * FROM [berichten]"></asp:SqlDataSource>
<br />
<asp:TextBox ID="TextBox1" runat="server" Height="58px" Width="203px"></asp:TextBox><br />
<asp:Button ID="Button1"
runat="server" Text="Verzenden" OnClick="Button1_Click" />
</asp:Content>
En nu heb ik gehoord dat de actie die ik moet uitvoeren in de code van de button verwerkt moet worden, dit is het gene wat automatisch gegenereerd is:
using System;
using System.Data;
using System.Configuration;
using System.Collections;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Web.UI.HtmlControls;
public partial class _Default : System.Web.UI.Page
{
protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
{
}
protected void SqlDataSource1_Selecting(object sender, SqlDataSourceSelectingEventArgs e)
{
}
protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
// HIER MOET IK ACTIES NEERZETTEN OM HET WEG TE SCHRIJVEN NAAR DE DATABASE
}
}
Ik zou zeer dankbaar zijn als iemand me spoedig op weg kan helpen.
Met vriendelijke groet,
De student ;)
|
|
|
 |
|
verschha
|
 |
| Joined: 13 May 2007 |
| Total Posts: 46 |
| |
|
Re: Gegevens invoeren in database doormiddel van een Submit button Posted: 18 Feb 2010 12:29 AM |
| http://www.aspdotnetfaq.com/Faq/How-to-insert-row-in-GridView-with-SqlDataSource.aspx |
|
|
 |
|