|
Language files Posted: 29 Dec 2009 04:40 PM |
Hallo,
ben bezig met het op zetten van een website, deze dient meer talig te worden ik gebruik hier voor Language=VBScript
in de language_file_INC.asp worden alle "variable" gedefineerd door middel van het woordje "DIM"
tevens wordt heen de keuze taal vast gezet.
Dim lang
lang=Request("lang")
if lang="" then lang=Request.Cookies("Language")
Response.Cookies("Language") = ""
Response.Cookies("Language").Expires = DateAdd("yyyy", 1, Now()) 'expire in a year
select case lang
'-----------Dutch-----------
case "nl"
Response.Cookies("Language") = "nl"
Response.Cookies("Language").Expires = DateAdd("yyyy", 1, Now()) 'expire in a year
%>
<!--#include file="language_file_dutch.asp" -->
<%
'-----------English-----------
case else
Response.Cookies("Language") = "en"
%>
<!--#include file="language_file_engels.asp" -->
<%
end select
%>
In Language_file_dutch, wordt de juiste taal aan het woord/zin gegeven.
Ik roep alles aan doormiddel van
<% @ Language=VBScript %>
<% Option Explicit %>
<!--#include file="common.asp"-->
aan het begin van de pagina's, in de pagina gebruik ik <% strTxtTaal %> om de woorden/zinnen aan te roepen.
dit werkt prima, nu heb ik een menu, wat een *.js bestand is
Menu1=new Array("welkom vrienden,"..\welkomvrienden.asp","",9,20,150,"","","","","","",-1,-1,-1,"","");
Menu1_1=new Array("Sponsoren","html\sponsoren.htm","",0,20,160,"","","","","","",-1,-1,-1,"","");
Menu1_2=new Array("Actueel","html\actueel.htm.htm","",6,20,160,"","","","","","",-1,-1,-1,"","");
De woorden welkom vrienden, Sposoren en Actueel worden normaal dan aan geroepen als
Menu1=new Array(<% strTxtwelkom vrienden %>","..\welkomvrienden.asp,"",9,20,150,"","","","","","",-1,-1,-1,"","");
Menu1_1=new Array(<% strTxtSponsoren %>,"html\sponsoren.htm","",0,20,160,"","","","","","",-1,-1,-1,"","");
Menu1_2=new Array(<% strTxtActueel %>,"html\actueel.htm.htm","",6,20,160,"","","","","","",-1,-1,-1,"","");
Dit schijnt in een JS bestand dus niet zo te werken, wie kan/wil mij helpen
|
|
|
 |
|